Veiledninger
Nytt i Moava IKO
Vi arbeider kontinuerlig med å oppdatere systemet for å sikre en god brukeropplevelse. Her gir vi en oversikt over de nyeste endringene og oppdateringene. Vi setter pris på tilbakemeldinger og oppfordrer deg til å kontakte oss via e-post.
2024
Oktober
- Utrullingen av nye henvendelser har nå startet i alle kommuner som har aktivert funksjonen. Vi har delt opp fanen "gamle" Henvendelser i to nye faner: Skole- og barnehagemiljø og Andre henvendelser. Dette er for å tydeliggjøre hva disse fanene betyr ute hos skolene og barnehagene.
August
- Årshjulet er oppdatert med nye lover og lenker tilpasset den nye opplæringsloven.
Mai
- Vi arbeider for tiden med ny versjon av fanen Henvendelser!
April
- For bedre dataarkivering av tidligere år, lagrer vi nå dokumentasjonen for hvert skole- og barnehageår separat. Dette sikrer at du til enhver tid har tilgang til korrekt og oppdatert dokumentasjon for det aktuelle året. Dokumentasjonen er strukturert og enkel å legge inn i sak-/arkivsystemet.
Mars
- Vi sender ikke lenger ut kopi av delegeringer. Dette har vist seg å være overflødig. Tidligere mottok enhetsledere og kommuneansvarlige en e-post med kopi av gjøremålet de hadde delegert, men nå har vi fjernet denne funksjonen for å unngå unødvendige e-poster.
- Alle kommuneansvarlige har fått en innboks med meldinger fra Moava om viktige endringer i loven og systemet. Den er plassert på toppen til venstre for "Hjelp"-knappen.
- Vi har tatt bort teksten "1310.no har byttet navn til Moava internkontroll oppvekst (Moava IKO)." fra alle e-poster som blir sendt fra systemet.
Februar
- Oppdatert databasen til versjon 2.
- Alle brukere har fått tildelt en unik farge til sin avatar, noe som vil bli brukt i sammenheng med nye funksjoner i fremtiden.
Januar
- Toppmenyen har blitt endret fra blå til hvit. Målet med denne endringen er å la toppmenyen gli mer naturlig inn i bakgrunnen, slik at fokuset blir rettet mot det viktige innholdet.
- Vi har forenklet editoren (CKEditor) som brukes for redigering og oppretting av gjøremål. Vi har gått grundig gjennom behovet for de ulike mulighetene. Dersom du savner noen valg er det bare å hyle ut så ordner vi det.
2023
Desember
- "Utskrift - Rapport" heter nå "Rapporter"
November - Oppfriskning av utseende og tydeligere formuleringer på skjema for skole- og barnehagemiljø
Nytt
- Autocomplete: Nå støtter vi at nettlesere automatisk oppdager koder fra SMS i innboksen på Mac, iOS og andre enheter som støtter dette.
Forbedringer
- Vi har gjort "Velg skole/barnehage/trinn" større og optimalisert det for ulike skjermstørrelser.
- Knappene er større, noe som gjør det enklere å trykke på dem fra mobilen.
- Formuleringene er enklere og mer brukervennlige.
- Det er lettere å krysse av for samtykke
Oktober
- Ryddet i menyen på toppen.
- Veiledninger, hjelp og kontakt er plassert i samme meny under tittelen "Hjelp"
- Ny knapp for å gi tilbakemeldinger
- Navn på innlogget bruker og knapp for å logge ut er plassert i samme meny under navnet på kommune eller enhet
September - Ny fanemeny
- Fanemenyen på toppen har fått nytt moderne design
- Innstillinger er flyttet til en egen fane sammen med redigering av brukerkonto
- Ny layout på siden for fullført gjøremål som er delegert til ansatte
- Forbedering på design og beskrivelser på innlogging-flow
August - Forbedret design
- Vi har gjort endringer i toppmenyen for å fremheve spesifikke funksjoner som "Hjelp", "Meg" og "Innstillinger".
- Logg ut-knappen er nå plassert øverst til høyre.
- Oppfriskning av fargepaletten.
- Diverse elementer, inkludert søkebokser, filtre og filvisninger, presenteres nå som hvite "kort" mot en subtil grå bakgrunn.
- Klarere og mer forståelige beskrivelser av automatisk genererte datofrister har blitt implementert.
- Vi har økt tydeligheten rundt bruk av filtre i tabeller
- Ny layout på siden for gjøremål som er delegert til ansatte
Sist oppdatert: