Veiledninger

Oversikt / Fellesinfo (Moava IKO) / Nytt i Moava IKO

Nytt i Moava IKO

Vi arbeider kontinuerlig med å oppdatere systemet for å sikre en god brukeropplevelse. Her gir vi en oversikt over de nyeste endringene og oppdateringene. Vi setter pris på tilbakemeldinger og oppfordrer deg til å kontakte oss via e-post.

2024

Mars

  • Vi sender ikke lenger ut kopi av delegeringer. Dette har vist seg å være overflødig. Tidligere mottok enhetsledere og kommuneansvarlige en e-post med kopi av gjøremålet de hadde delegert, men nå har vi fjernet denne funksjonen for å unngå unødvendige e-poster.
  • Alle kommuneansvarlige har fått en innboks med meldinger fra Moava om viktige endringer i loven og systemet. Den er plassert på toppen til venstre for "Hjelp"-knappen.
  • Vi har tatt bort teksten "1310.no har byttet navn til Moava internkontroll oppvekst (Moava IKO)." fra alle e-poster som blir sendt fra systemet.

Februar

  • Oppdatert databasen til versjon 2.
  • Alle brukere har fått tildelt en unik farge til sin avatar, noe som vil bli brukt i sammenheng med nye funksjoner i fremtiden.

Januar

  • Toppmenyen har blitt endret fra blå til hvit. Målet med denne endringen er å la toppmenyen gli mer naturlig inn i bakgrunnen, slik at fokuset blir rettet mot det viktige innholdet.
  • Vi har forenklet editoren (CKEditor) som brukes for redigering og oppretting av gjøremål. Vi har gått grundig gjennom behovet for de ulike mulighetene. Dersom du savner noen valg er det bare å hyle ut så ordner vi det.

2023

Desember

  • "Utskrift - Rapport" heter nå "Rapporter"

November - Oppfriskning av utseende og tydeligere formuleringer på skjema for skole- og barnehagemiljø

Nytt

  • Autocomplete: Nå støtter vi at nettlesere automatisk oppdager koder fra SMS i innboksen på Mac, iOS og andre enheter som støtter dette.

Forbedringer

  • Vi har gjort "Velg skole/barnehage/trinn" større og optimalisert det for ulike skjermstørrelser.
  • Knappene er større, noe som gjør det enklere å trykke på dem fra mobilen.
  • Formuleringene er enklere og mer brukervennlige.
  • Det er lettere å krysse av for samtykke

Oktober

  • Ryddet i menyen på toppen.
  • Veiledninger, hjelp og kontakt er plassert i samme meny under tittelen "Hjelp"
  • Ny knapp for å gi tilbakemeldinger
  • Navn på innlogget bruker og knapp for å logge ut er plassert i samme meny under navnet på kommune eller enhet

September - Ny fanemeny

  • Fanemenyen på toppen har fått nytt moderne design
  • Innstillinger er flyttet til en egen fane sammen med redigering av brukerkonto
  • Ny layout på siden for fullført gjøremål som er delegert til ansatte
  • Forbedering på design og beskrivelser på innlogging-flow

August - Forbedret design

  • Vi har gjort endringer i toppmenyen for å fremheve spesifikke funksjoner som "Hjelp", "Meg" og "Innstillinger".
  • Logg ut-knappen er nå plassert øverst til høyre.
  • Oppfriskning av fargepaletten.
  • Diverse elementer, inkludert søkebokser, filtre og filvisninger, presenteres nå som hvite "kort" mot en subtil grå bakgrunn.
  • Klarere og mer forståelige beskrivelser av automatisk genererte datofrister har blitt implementert.
  • Vi har økt tydeligheten rundt bruk av filtre i tabeller
  • Ny layout på siden for gjøremål som er delegert til ansatte

Sist oppdatert: